Ulga dla kręgosłupa lędźwiowego

Bardzo częstą dolegliwością pacjentów fizjoterapeutycznych jest ból kręgosłupa lędźwiowego. Według danych szacunkowych aż 70% osób dorosłych w Polsce doświadcza bólów kręgosłupa, a ich najczęstszym umiejscowieniem jest właśnie odcinek lędźwiowo-krzyżowy. 23% Polaków w wieku około 40 lat uskarża się na bardzo częste odczuwanie bólu w tym odcinku.

Oprócz zabiegów fizjoterapeutycznych przeprowadzanych w gabinetach ulgę takim pacjentom przynosić mogą elementy zaopatrzenia ortopedycznego, stabilizujące i wzmacniające ten odcinek kręgosłupa. Należą do nich produkty firmy medi: Lumbamed® basic i Lumbamed® facet.

Lumbamed® basic to pas, który łagodzi ból odcinka lędźwiowego poprzez jego stabilizację.

Wskazania do jego zastosowania obejmują:

• bóle w odcinku lędźwiowym kręgosłupa,
  • osłabienie mięśni pleców (niewydolność mięśniowa),
  • stany bólowe w okolicy połączenia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i kości krzyżowej (w przejściu lędźwiowo-krzyżowym).

Lumbamed® basic oznacza wygodę dla pacjenta. Jego wewnętrzna warstwa wykonana jest z materiału frotte, a połączenie włókien high-tech i naturalnych włókien eukaliptusowych zapewnia delikatny kontakt ze skórą. Strefa Comfort Zone tworzy anatomiczne wycięcie we wrażliwym obszarze zgięcia, co pozwala na komfortowe użytkowanie nawet w pozycji siedzącej oraz doskonałe dopasowanie pasa do ciała. Dzięki funkcji Clima Comfort skóra oddycha, a wilgoć jest błyskawicznie odprowadzana z jej powierzchni.

Dodatkowo pętle umieszczone na pasie umożliwiają szybkie jego założenie, a dzięki wypustce do otwarcia pasa wystarczy naciśnięcie jednym palcem.

Lumbamed® facet

Lumbamed® facet do odciążenia stawów międzywyrostkowych kręgosłupa lędźwiowego

Lumbamed® facet to bardziej zaawansowana orteza służąca do odciążania kręgosłupa. Przydatna jest w przypadku zużycia tych stawów w wyniku naturalnego ścierania się powierzchni stawowych oraz ich zwyrodnienia. Działanie ortezy polega na wspomaganiu zniesienia lordozy poprzez obejmowanie i wyprostowanie miednicy oraz na odciążaniu stawów międzywyrostkowych przez elementy umiejscowione na plecach. Lumbamed® facet posiada trzypunktowy system pasów, który umożliwia indywidualne i bezstopniowe zwiększanie ucisku.

Do problemów zdrowotnych, w których korzystne jest częściowe zniesienie lordozy odcinka lędźwiowego przy pomocy Lumbamed® facet, należą:

• choroba zwyrodnieniowa stawów międzywyrostkowych,
  • rwa kulszowa,
  • wypuklina krążka międzykręgowego (wypuklina jądra miażdżystego),
  • przepuklina krążka międzykręgowego (wypadnięcie jądra miażdżystego),
  • ból pleców w odcinku lędźwiowym kręgosłupa (lumbalgia),
  • ból dolnej części pleców promieniujący do nogi (rwa kulszowa),
  • zwężenie kanału kręgowego (stenoza kanału kręgowego w lędźwiowym odcinku kręgosłupa),
  • brak równowagi aparatu mięśniowego w okolicy lędźwiowej,
  • kręgozmyk (spondylolisteza),
  • zmiany zwyrodnieniowe kręgów (spondyloza),

Z ortez lędźwiowych nie można korzystać w przypadku otwartych ran w obszarze przylegania ortezy i schorzeń narządów oddechowych, jak np. POChP.

Podobnie jak Lumbamed® basic, także Lumbamed® facet wyposażony jest w pętle i wypustkę ułatwiające zakładanie i otwieranie stabilizatora, jak również podlegają one częściowej refundacji NFZ, stając się bardziej przystępnymi dla pacjentów. Wygoda użytkowania zapewniona jest dzięki zastosowanym materiałom, optymalnym objęciu miednicy i stawu krzyżowo-biodrowego oraz strefa Comfort Zone i system Clima Comfort. Dodatkowo funkcja Clima Fresh - dzięki zaawansowanej technologii przeciwbakteryjnych właściwości włókien hamują one rozwój nieprzyjemnych zapachów.

Obydwie ortezy medi zostały przetestowane przez francuski instytut IFTH i uzyskały świetny wynik 11 punktów na 12 możliwych, potwierdzając jakość i skuteczność, której zaufali profesjonaliści na całym świecie.

Więcej z tagiem