Przewlekły ból kręgosłupa – jakie mogą być przyczyny? Kiedy do specjalisty?

Ból kręgosłupa to doświadczenie wyniszczające i trudne do zniesienia, w przypadku ciągłego nasilania. Może być również bardzo trudny do zdiagnozowania i leczenia. Mianem przewlekłego bólu pleców określamy uciążliwość trwającą dłużej niż trzy miesiące. Może być spowodowany przez wiele czynników, w tym zapalenie stawów i inne formy choroby stawów, problemy z dyskiem, deformacje krzywizny kręgosłupa (skolioza), skurcze mięśni, a nawet tak bliski nam stres

Nie ma co zwlekać

Bardzo często zdiagnozowanie przyczyny generującej ból kręgosłupa jest bardzo trudne, przez co przez większość czasu jest ona nieznana i może być trudna do leczenia. Jeśli niedawno doznałeś/łaś urazu lub wypadku, który spowodował ból, najlepiej jak najszybciej zasięgnąć porady lekarza, aby można było odpowiednio leczyć uraz. Powinniśmy pamiętać, że jeśli jesteśmy ofiarami wypadków, po których następuje i nie ustępuje coraz silniejszy ból, koniecznie powinniśmy udać się do specjalisty.

Przewlekły ból kręgosłupa należy do kategorii problemów, które diametralnie pogarszają jakość życia, dlatego należy zgłosić się do specjalisty, który oceni objawy i zaproponuje odpowiedni plan leczenia. Może to być fizjoterapia, terapia wysiłkowa lub leki np. przeciwzapalne czy przeciwbólowe. Jeśli konieczny jest zabieg, to zazwyczaj jest on ostatecznością na drodze leczenia fizjoterapeutycznego oraz farmakologicznego.

Nie możemy również porównywać diagnozy, każdy przypadek jest inny i będzie wymagał innego planu leczenia. Istnieją jednak pewne wspólne przyczyny przewlekłego bólu pleców, które mogą pomóc Ci zidentyfikować, co jest nie tak z Twoim ciałem i jak to naprawić.

Przewlekły ból kręgosłupa to przede wszystkim

• Zła postawa lub zbyt długie siedzenie.
  • Utrzymywanie się w pozycji stojącej przy złej postawie ciała.
  • Złe nawyki związane ze snem.
  • Nieprawidłowe ustawienie lub skrzywienie kręgosłupa.
  • Wcześniejsze urazy (np. sportowe), które nie zagoiły się prawidłowo.

Choć przewlekła niewidoczność sieci w żaden sposób nie łączy się z problemem bólu kręgosłupa, jest również bardzo bolesna dla przedsiębiorców. Jeśli nie chcesz, aby była przewlekła, skorzystaj z SEO przy wsparciu poznańskiej Grupy iCEA – cenowo atrakcyjne i efektywne pozycjonowanie, realizowane na podstawie wyników analizy, jaką jest audyt SEO, to rozwiązanie optymalne dla większości działalności w Polsce i na świecie. Przekonaj się sam/sama!

Zdrowie bywa kosztowne

Koszt leczenia kręgosłupa zależy m.in. od zakresu ubezpieczenia zdrowotnego. Niektóre plany obejmują opiekę chiropraktyczną i inne zabiegi, ale niestety nie wszystkie. W przypadku zabiegów operacyjnych na kręgosłup, tj. dyskopatia lędźwiowa lub kyfoplastyka balonowa, ceny rozpoczynają się od ponad 5 tys. zł, więc doskonale wiemy, że nie jest to wydatek dla każdego.

Ból kręgosłupa – rodzaje jego leczenia i czas, który trzeba na to poświęcić, nie jest zbyt długi w przypadku zabiegów operacyjnych. Chiropraktycy oferują kilka rodzajów leczenia dla różnych warunków i urazów; niektóre są bardziej zaangażowane niż inne. Na przykład, jeśli masz ból w jednym obszarze pleców, lekarz może zlecić leczenie dostosowanie do tego obszaru tylko raz w tygodniu przez kilka tygodni lub miesięcy. Jeżeli zaś masz poważny uraz, taki jak złamana kość lub problem z dyskiem, który wymaga operacji, może on zalecić kilka zabiegów każdego dnia do momentu całkowitego wyleczenia.