Redaktor naczelny poleca

W marcowym numerze zwracamy szczególną uwagę na teksty znakomitych specjalistów poświęcone bólom kości guzicznej oraz bólom twarzy. Są to zagadnienia fizjoterapii, które w Polsce nie są jeszcze szeroko podejmowane, mimo że grupa pacjentów potrzebujących pomocy jest znaczna. Zamieszczamy też artykuł wybitnego eksperta, który pokazuje, w jaki sposób można łączyć terapię manualną, osteopatię, masaż wisceralny z kinezjologią stosowaną, zwiększając w ten sposób skuteczność postępowania.

W dziale Sport zajmujemy się problematyką urazów czaszkowo-mózgowych u bokserów. W kolejnych numerach opiszemy przykładowe możliwości terapeutyczne, np. drenaż układu żylnego czaszki i pracę z lezjami wewnątrzkostnymi.

Osteopatom polecamy tekst dotyczący pracy odruchowej z punktami Jarricota i Knapa. Zachęcamy też do lektury naszego Raportu. W tym numerze jego tematem jest zastosowanie trakcji mechanicznej w bólach kręgosłupa.

Miłej lektury.

Raport