Redaktor naczelny poleca

W najnowszym numerze Fizjoterapeuty Raport poświęcamy chorobie Parkinsona – opisujemy m.in. europejskie wytyczne odnośnie do fizjoterapii pacjentów z tą chorobą oraz pomocne metody fizykoterapeutyczne.

W dziale Ortopedia prezentujemy interesujący artykuł nie­mieckiego osteopaty o budowie kości, ich unerwieniu i zaopatrzeniu naczyniowym oraz o zachodzących w nich procesach fizjologicznych. Zamieszczamy też ciekawy tekst o programie rehabilitacji po złamaniu biodra, który pokazuje, jak niewielkim nakładem sił można znacznie poprawić opiekę nad pacjentami.

W Pediatrii znalazł się tekst przedstawiający wyniki badania nad znaczeniem nieprawidłowości mózgu w prognozowaniu funkcjonowania poznawczego dzieci z porażeniem mózgo­wym, a w Neurologii – artykuł o rehabilitacji przedsionkowej zawrotów głowy z użyciem rzeczywistości wirtualnej. W Sporcie znajdziecie materiał o diagno­zowaniu i leczeniu triatlonistki z atypowym bólem kolana. Artykuł zawiera pełny opis programu rehabilitacji oraz ćwiczeń, dzięki którym osiągnięto ustąpienie objawów.

W dziale Interna przedstawiamy zaś badanie nad skutecznością programu rehabilitacji oddechowej u osób z zespołem po zatorowości płucnej. Zatoro­wość płucna często towarzyszy ciężkiemu przebiegowi COVID-19, tekst ten może więc być przydatny w niesieniu pomocy ozdrowieńcom.
Wszystkie treści są dostępne na: Ulubionykiosk.pl

Zapraszam do lektury!

Raport