Redaktor naczelny poleca

Zapraszamy do nowego numeru „Fizjoterapeuty"!
Raport poświęcamy roli, jaką fizjoterapia odgrywa w opiece nad kobietami po mastektomii. Można im pomóc, poprawiając sprawność stawu barkowego i kończyny górnej, zapobiegając obrzękowi limfatycznemu itd.

W dziale Ortopedia prezentujemy badanie sprawdzające, czy za pomocą dwóch technik tapingu: tapingu stawu rzepkowo-udowego metodą McConnell oraz tapingu ograniczającego wewnętrzną rotację piszczeli, można zmniejszyć objawy zespołu rzepkowo-udowego u pacjentów. Publikujemy też bardzo ciekawy artykuł niemieckiego specjalisty na temat zespołu T4, w którym autor wyjaśnia, jak rozpoznać i leczyć tę jednostkę chorobową.

W Neurologii zamieszczamy artykuł o fizjoterapii u pacjentów z rwą kulszową. Holenderski naukowiec i fizjoterapeuta Raymond W.J.G. Ostelo przedstawia w nim dane naukowe wraz z zaleceniami oraz dokonuje przeglądu metod diagnozowania i leczenia ze wskazaniem, które z nich są skuteczne, a które zwykle nie przynoszą rezultatu.

Sport. Interesujący przypadek zawodowego kolarza, który doznał złamania kości łonowej, a po zrośnięciu nadal doświadczał bólu, który uniemożliwiał powrót do zawodu. Z pomocą przyszedł specjalista fizjoterapii sportowej, a proces leczenia opisał w artykule.

Przeczytacie między innymi o przebiegu rehabilitacji u osób z chorobą tętnic obwodowych oraz o tym, na co należy zwracać uwagę, pomagając kobietom w poprawie jakości ich zdrowia seksualnego.

Zapraszam do lektury!

Raport