Wstępne badania pilotażowe, opisane przez Sunghoona Ivana Lee, wskazują na znaczne korzyści z zastosowania rozwiązania, które nazywa on technologią mobilnego zdrowia – „mobile-health (mHealth) technologies”.
Okazuje się, że wykorzystanie niedrogich rozwiązań ze świata cyfrowego pozwala nie tylko poprawić funkcje kognitywne, lecz również przewidywać możliwy do osiągnięcia progres. Obecnie planowane jest badanie, w którym uczestniczyć ma 50 osób. Grupa badawcza przez okres 12 tygodni będzie grała w gry multimedialne przez 30 minut dziennie oraz otrzyma konwencjonalną terapię. Grupa kontrolna będzie poddawana jedynie standardowej terapii.
Badacze mają nadzieję uzyskać istotną poprawę funkcji poznawczych u osób starszych z łagodnymi zaburzeniami tej sfery funkcjonowania, a także opracować algorytm predykcyjny. Zastosowanie rozwiązań na tablet lub komórkę jest atrakcyjne oraz motywujące. Łatwo daje się także zaimplementować w codziennym życiu i nie przeszkadza w wykonywaniu obowiązków.
Częstym problemem w neurorehabilitacji poznawczej jest utrzymanie jej ciągłości, szczególnie w warunkach domowych. Proponowane rozwiązanie ma za zadanie wyeliminować tę trudność poprzez atrakcyjną formę i łatwość dostępu. Poza tym gry wideo nie obciążają organizmu dodatkowymi substancjami farmakologicznymi, są nieinwazyjne, niskokosztowe, bezpieczne i pozbawione skutków ubocznych.
Mamy nadzieję, że proponowane rozwiązanie będzie skuteczne, zostanie zaaprobowane przez pacjentów i terapeutów oraz że będzie możliwość wdrożenia go na szeroką skalę jako integralnej części oferty rehabilitacyjnej.
- www.news-medical.net