Redaktor naczelny poleca

Już jest dostępny najnowszy numer „Fizjoterapeuty", w którym znajdziecie wiele interesujących tekstów mających bezpośrednie przełożenie na pracę w gabinecie. Szczególnie polecamy raport dotyczący cukrzycy – cichej epidemii XXI wieku. Choć nie jest o niej tak głośno jak o pandemii COVID-19, liczba chorych na cukrzycę stale wzrasta, a fizjoterapia dysponuje licznymi metodami ich wspomagania. Publikujemy przegląd badań poświęcony zastosowaniu różnych form fizykoterapii w leczeniu stopy cukrzycowej i zapobieganiu jej powikłaniom.

W numerze 4/2021 znajdziecie również tekst poświęcony rehabilitacji pocovidowej: przedstawiamy metody fizykoterapii, podejścia manualnego i ćwiczenia do wykorzystania po ozdrowieniu, a niektóre – także w ostrej fazie choroby. W dziale Pediatria publikujemy znakomity tekst dotyczący pracy osteopatycznej z zaburzeniami regulacji u niemowląt. To problem, z którym do gabinetów zgłasza się coraz więcej rodziców.

Polecamy także obszerny tekst o kompleksowym zespole bólu regionalnego. Autor ze szczegółami przedstawia procesy zachodzące na poziomie kory mózgowej, przyczyniające się do powstawania i utrzymywania się tej jednostki chorobowej. Znajdziecie tu też kontynuację artykułu poświęconego skoliozom, który zawiera nie tylko część teoretyczną, ale też konkretne wskazówki postępowania terapeutycznego. Wszystkie wymienione treści są dostępne na: ulubionykiosk.pl.

Miłej lektury!
Agnieszka Roszkowska