Redaktor naczelny poleca

Zapraszamy do lektury nowego numeru „Fizjoterapeuty"!
W Raporcie jeszcze raz piszemy o rehabilitacji ozdrowieńców po COVID-19 – prezentujemy m.in. wyniki badań nad efektywnością różnych form rehabilitacji oraz model oceny pacjentów, pomagający ustalić ich potrzeby terapeutyczne.

W dziale Ortopedia zamieściliśmy ciekawe badanie japońskie, wskazujące na korzyści dla układu mięśniowego płynące z suplementacji aminokwasów u osób ćwiczących mięśnie przed endoprotezoplastyką stawu biodrowego. Piszemy także o treningu korzystnym dla seniorów, fizjoterapii u osób z osteoporozą oraz o postępowaniu z rizartrozą.

W Pediatrii kontynuujemy temat bólów mięśniowo-szkieletowych u dzieci i młodzieży, opracowany przez wybitnych niemieckich specjalistów; część druga artykułu traktuje o bólach powodowanych przez choroby nowotworowe i zmiany guzopodobne.

W dziale Neurologia przedstawiamy kryteria diagnostyczne oraz techniki terapii manualnej pozwalające na rozpoznanie i leczenie szyjnopochodnych bólów głowy. Dział Sport zawiera artykuł zawierający informacje niezbędne dla fizjoterapeutów sportowych, przygotowujące ich do działania w nagłych wypadkach, które przecież zdarzają się na zawodach czy podczas treningów. W dziale Interna piszemy o znaczeniu fizjoterapii w leczeniu osób z hemofilią.

Mamy też nową rubrykę: Inne aspekty fizjoterapii, w której znajdziecie teksty o szkodliwym wpływie smartfonów na zdrowie, a także o zasadach ergonomii, które poprawiają funkcjonowanie kobiet w ciąży i po porodzie. Wszystkie wymienione treści są dostępne na: ulubionykiosk.pl

Miłej lektury!
Agnieszka Roszkowska